kirsten

Sanna mina ord

Status

Publicerad 2012-04-12 10:29:39 i Livet med bebis,

Thilde är nästan helt frisk nu, snoret är ju nåt man inte kommer ifrån under denna småbarnsperiod. Thildes farmor sa i helgen att denna period är den period då man ständigt går med snorfläckar på kläderna ;) Så sant. Vi får inte torka Thildes näsa heller så det bildas ständigt fina små samlingar under näsan. Fräscht. Hostan har inte riktigt släppt taget under nätterna, så det slutar oftast med att Thilde hamnar i vår säng för det är det enda sättet att få henne att glömma hostan och på så sätt får vi alla sova. Dagtid är det dock inga problem att sova själv, men då kommer inga hostattacker heller.

Idag ska vi ut på äventyr. Ska hem till en av mammorna och fika och en playdate för kidsen innan hon börjar jobba igen. Känns helt knasigt att vi börjar jobba en efter en nu. Kan inte förstå att ett år redan gått?

Kommentarer

Postat av: fifi

Publicerad 2012-04-14 21:34:45

Hoppas hon är bra nu!



Vi fick inte torka bort snor på Elly heller. Efter ett par dagar upptäckte jag att det gick att ta bort det med fingrarna, inte så fräscht kanske, men hon slapp ha det där och det var ju bara att tvätta händerna direkt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela