kirsten

Sanna mina ord

Questions!

Publicerad 2012-04-18 19:54:10 i Livet,

Jag har blivit utmanad av Maria, så det är klart att jag antar utmaningen och även skickar den vidare! Enjoy!

– Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
– Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
– Create 11 new questions for the people you tag to answer.
– Go to their page and tell them they’ve been tagged!
– Do not tag back to the person who has already tagged you.


1. Vad heter du i andranamn och vad betyder det namnet för dig?
Jag heter Linda Maria Christine, jag skulle från allra första början heta Christoffer då mina föräldrar var helt säkra på att jag var en pöjk. Så när jag kikade ut med dunder och brak så hade de ett problem. Under tre månader, ja alltså under de månader man har på sig att bestämma ett namn hette jag HON. Efter lite tankeverksamhet kom mamma på att jag skulle heta Linda, men det gillade inte min moster och sa att jag skulle bli retad då och hittade på en ramsa, Linda sno och veva. Haha! Men mellannamn fick det bli. Maria heter jag för att alla kvinnliga medlemmar heter så i vår släkt. Att min mor prompt skulle välja att sätta namnen just i den ordningen kan jag tycka var onödigt, ni kan ju tro hur många namn de ropar upp hos tandläkaren ;)

2. När du var liten, vad ville du då bli när du blev stor?
I ettan fick vi en bok där vi skulle fylla i våra framtidsplaner. Min dröm var att arbeta som servitris. Jag hamnade inte så långt ifrån då jag jobbar inom hotellbranschen. Så en kan ju säga att jag alltid vetat vad jag vill.

3. Vilka fem saker gör dig riktigt glad, och varför?
* Min familj - big shocker va? Nu kan man kanske inte kalla dem för saker, men de gör mig glad varje dag!
* När våren kommer - att se allt spricka upp och komma till liv igen, vem blir inte glad av det?
* Fräscha blommor i lägenheten - ja för att det blir så färgglatt så klart!
* Choklad - Martins tips, men det är i och för sig sant ;) Gottegrisen!
* Ledighet - ja, vem gillar inte att vara ledig?!

4. Vad har du för favoritfärg?
Jag har nog egentligen ingen favoritfärg. Ska man se till kläder så blandar jag hejvilt, men det är ändå mest mörk tvätt. Haha! Men lila gillar jag mycket!

5. Tycker du om att röra på dig? Vad är i så fall ditt bästa träningstips?
Japp, jag älskar att röra på mig! Mitt bästa tips är att all träning som blir av är bra träning!

6. Vad har du på dig när du känner dig som snyggast?
Det beror egentligen inte så mycket på vad jag har på mig utan om HUR jag känner mig. Är jag på bra humör kan jag känna mig snygg i vad som helst, men är jag på taskigt humör är jag ful i allt! Även det jag var snygg i senast.

7. Varmt eller kallt? (Varsågod att tolka fritt)
Om vi tänker årstid så säger jag varm ljummen sommar, tänker vi en kopp te så ska den vara varm, ett glas läsk ska den vara iskall.

8. Vad kan du inte lämna hemmet utan?
Nycklar och mobil.

9. Om du var känd, vad skulle du då vara känd för?
Haha, mitt flamsande ;)

10. Har du någon särskild framtipsplan? Berätta om den!
Inom de fem kommande åren så kommer vi att ha först flyttat till en större lägenhet, gift oss, kiddo nummer 2 och eventuellt nummer 3 kommit, jag tror att vi även är tillbaka i Öret och bor i ett stort hus med en härlig trädgård, jag har äntligen börjat jobba med det jag vill och vad gäller Martin så vet man aldrig vad han har i kikaren, men så ser min spåkula ut i alla fall.

11. Ett drömscenario?
Att vi vann en stor summa och kan köpa allt vi villl, resa till alla ställen i världen vi vill besöka, betala alla skulder, ge bort till nära och kära och självklart en stor slant till välgörenhet.

Här kommer de härliga bloggarna som jag valt:
Josefine
Linda
Lina
Dessi
Richard
Maria
Michaela
Ida
Saga
Becki
Angeliqa

Mina elva frågor:
1. När började du blogga och varför?
2. Vilka andra bloggar influeras du av?
3. Har du barn och i så fall, hur många vill du ha?
4. Vad är din ställning i genusdebatten?
5. Om du bara fick se en reklamfilm resten av livet, vilken skulle det vara?
6. Vad är din favoritdryck?
7. Hur ser en typisk fredagkväll ut för dig?
8. Vad har du för drömresemål?
9. Vilken seriefigur skulle du vilja vara och varför just denna?
10. Vilken film är den bästa du sett?
11. Vad stör du dig mest på hos andra människor?

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-04-18 20:34:27

Kul, Jag antar utmaningen=)

Postat av: Lina

Publicerad 2012-04-18 21:37:44

Oh vad kul, ska göra´t :D

Postat av: Maria

Publicerad 2012-04-18 23:09:31

Vad kul att läsa dina svar! :)

Postat av: Emma Josefine

Publicerad 2012-04-19 18:37:17

Åh ja det är ju så svårt att låta bli att tänka i de där banorna, samtidigt som man kanske ska koppla det åt sidan så länge man kan, nu har vi ju en underbar sommar att se fram emot först :) hihi. Spännande med utmaning, ska spana in den ! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela