kirsten

Sanna mina ord

Den suddiga synen

Publicerad 2012-08-07 20:42:20 i Life as we know it,

I december fick jag en "kallelse" till optikern, de tyckte att det var dags att komma dit ioch kolla läget. Det tyckte inte jag då jag ammade fortfarande och det då inte är lämpligt att göra synundersökningar. I april kom en påminnelse, men då tyckte jag inte att tiden fanns. Sen började jag jobba och ja, ni förstår ju att det fanns ännu mindre tid då. Problemet har dock varit att jag tycker att jag sett sämre. Utan glasögon ser jag väldigt dåligt tycker jag men även med dem på.

Så jag slog slag i saken och bokade en tid till igår. Tänkte att jag även kunde passa på att skaffa linser då glasögonen är i vägen när jag cyklar eller tränar, egentligen är de allt som ofast i vägen när jag tänker efter. Så jag valde att boka en tid för det men skrev att jag även ville ha en vanlig synundersökning. Ni kan ju tänka er själva vad det var jag fick bokat. Så det var bara att knata dit idag igen...

Igår fick jag i alla fall veta att jag har bättre syn än vad jag hade innan så jag behöver inte denna styrka som jag har. Så då vet vi varför jag ser suddigt med mina glasögon jag har idag. Tänk så det kan bli! Idag fick jag testa linserna och träna på att sätta i och ta ur dem. Ena ögat var inga problem medan det andra ögat trilskades både när jag satte i linsen och när jag tog ur den. Men övning ger färdighet. Efter det valde jag även ett par nya bågar då de jag använder dagligen nu är slitna och extraparet är för stora så jag tappar dem hela tiden. Dags för nytt tänkte jag då. Men jag valde av de "billigare" bågarna istället för bland designerbågarna. Lite smart så där. Meningen är ju att jag ska gå över till att använda linser dagligen som sagt var.

Efter det knatade vi iväg och beställde tapeter till Thildes rum. Köket får vänta, liksom vårt sovrum då vi inte kan enas. Och Thildes rum är viktigast tycker vi. De ska komma redan imorrn så vi får väl se när vi ska ta itu med det. Eftersom vi ändå var igång med shoppingen så införskaffades det en micro. Välbehövligt kan tyckas, men jag vill inte ha den där klumpen framme! Jaja, det blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela