kirsten

Sanna mina ord

Dagen som gick

Publicerad 2012-12-15 22:55:41 i Life as we know it,

Fy, vilken natt vi har haft! Det började redan igår kväll med att Thilde aldrig kom till ro och när man väl trodde att hon hade det så började det om igen. Suck. Det hela slutade med att hon fick vara uppe istället tills hon lugnade sig. Men det gick inte att få henne att bli lugn. Suck igen. Att sitta i min famn i soffan var inte ok, att sitta i min famn på en stol var inte ok, nej jag skulle stå och vagga henne! Mina armar var spagetti tillslut. Halv tolv lyckades vi somna tror jag. För att sedan vakna upp en timme senare till ett illvrål och en helt hysterisk unge bredvid. Att få kontakt med henne gick inte, så jag fick helt enkelt bara hålla fast henne och vagga henne lugn. Nattskräck? En kan ju fundera på vad grannarna tänker...
 
Hon vaknade på samma sätt nån gång runt sex tiden, men vi lyckades få henne att somna igen. Lucky us! Sen vaknade hon vid halv nio och då var jag på väg att säga till Martin att nej nej hon måste sova mer, för det var rätt mörkt ute fortfarande. Men när jag fick veta vad klockan var så kändes det helt ok ändå.
 
Under dagen har hon varit den mest underbara unge, så allt från natten är förlåtet. Vet ni förresten hur hårt en 1,5-åring kan nypas?! Jag vet. Vi åkte upp på stan för att gå på fiskspa, vår förhoppning var ju att hon skulle ha sovot under tiden, men det gjorde hon icke. Så hon fick sitta med i knät på oss och det gick över förväntan! Duktiga unge! Men hon tyckte nog att det var rätt spännande. Efter spa:andet var vår tanke att hänga på stan, men det var snökaos så vi käkade på Vapiano för att sedan åka till Kista och spana och då mina vänner kan jag lova att Tholde sov, som hon sov! Mysig dag!
 
Titta mamma, en fissschk!
 
Fina underbara unge vad jag älskar dig! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela