kirsten

Sanna mina ord

Det där med sjukdom

Publicerad 2012-12-02 20:53:37 i Life as we know it,

När Thilde började dagis så räknade jag kallt med att jag skulle vara hemma mer än vad jag var på jobbet, dels på grund av att hon blev sjuk men även för att jag sedan skulle åka på sjukdomarna själv. När det sen inte blev så kan man väl säga att jag blev rätt chockad. Dagarna hon varit hemma är lätträknade även om det nu den senaste månaden har varit mer sjukt en friskt. I fredags är det typ första gången under den här hösten som jag vill påstå att jag själv blivit riktigt dålig. En hederlig förkylning är inget som får mig att däcka ihop utan jag kör ändå. Självklart beror det ju på hur jag mår, men nej förkyld är inte lika med sjuk för mig. När det kommer till mig vill säga. När det handlar om Thilde är det en annan sak, för hon blir ju sämre än vad jag blir.
 
Jag kände redan i fredags morse att det var nåt knas med ögat så jag hoppade att trycka in linserna, för det ska man ju inte om nåt är fel. Dagen gick och jag kände att det kliade lite, men försökte att inte tänka så mycket på det. När jag sedan kom till dagis och de sa att de misstänkte ögonimflammation på Thilde var det som att de tryckte på en knapp och släppte sjukdomen lös. Som tur var har det mest varit det ena ögat som varit igensvullet och alldeles illrött.
 
Igår var vi även hos läkaren för att få lite hjälp, det var en kamp i sig att få komma dit då denna typ av inflammation ska självbehandlas under en vecka. Men när jag sa att Thilde varit kletig ett par dagar i ögonen och att jag endast hade ett öga inflammerat (tydligen sämre då) så fick vi komma. Vi betalade, satt i väntrummet 5 minuter, in till läkaren som konstaterade inflammationen, fick recept och så var det tack och hej. Läkaren hann dock säga att det inte var vanligt att en inflammation blossade upp så snabbt som den gjort på mig. Droppar hämtades ut på Apoteket. Mina dyraste 10 minuter nånsin!
 
När jag vaknade imorse så hade andra ögat kleggat igen det med. Men under dagen har det faktiskt känts helt ok. Under dagen fick jag en kommentar på fejjan som löd i stil med att jag aldrig är frisk en längre stund och jag kände bara va?! Och när jag svarade så fick jag tillbaka att men det var ju inte så längesen du hade en inflammation sist. Hm, nej. Stämmer inte. Sist mitt öga svullnade igen berodde det på att jag fått in skit mellan linsen och ögat och att jag inte plockade ur linsen förens jag kom hem. Då svullnar det också, men sjuk var jag inte. Satt på jobbet medan mina kollegor tyckte jag skulle ringa en läkare för det där svullna ögat, men jag tyckte det var onödigt. Jag var ju inte sjuk. För det händer inte ofta, oavsett vad folk tror...
 
Fredag kväll
Lördag morgon

Kommentarer

Postat av: Emma Josefine

Publicerad 2012-12-04 22:00:30

Ja vi kunde inte göra så mycket mer och att hon nu får frid gör att det lättar lite i hjärtat på oss. Vi vet att hon inte hade kunnat leva som hon gjort innan och det hade varit plågsamt att se henne lida så, ändå är det tungt just nu och vi saknar henne massor ! Tack för ditt stöd ♥

och aaaaj för ditt öga, har du blivit bättre ?? kram

Svar: Ögat är bättre! Tog några dagar och lite droppar så blev det fint igen, men då fick Martin det istället...suck..
Kirsten

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela