kirsten

Sanna mina ord

Gör om, gör rätt

Publicerad 2012-12-17 21:12:04 i Mat & Bak,

Vi fortsätter väl med lite mer av de recepten som jag testat under de senaste dagarna, ni verkar ju gilla det :)
 
Jag hänger ju som sagt på en del matbloggar så det är klart att jag får inspiration både här och där, så då är det ju bra att kunna spara sina favoriter av dem på ett och samma ställe. Detta goda recept hittade jag hos Matplatsen. Det är inte bara gott, det går galet fort och har få ingredienser. Så varför tvekar du, kör bara kör!
 
Krispiga marsbitar
 
Detta behövs:

4 Mars barer
90 gram smör
50 g Rice Krispies
 
Så här gör du:

Smält barerna samt smör på svag värme tills du fått en jämn och len smet. Ta av plattan och rör ner Rice Krispies. Klicka ut små bitar på ett bakplåtspapper, låt stelna.
Tada!
 
Jag gjorde ju dock fel första gången jag gjorde dem och körde på puffat ris istället för Rice Krispies. Det funkar, men istället för krisp så blir det segt. Tror att puffat ris passar bättre för typ en vanlig chokladkaka som man smälter ner och blandar ihop med riset.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela