kirsten

Sanna mina ord

Det där med att fria

Publicerad 2012-02-01 19:00:47 i Bröllop,

Jag tror aldrig att jag fått så många grattis, eller jo när jag fyller och när Thilde kom till världen, då exploderar  fejjan och alla vill vara där med en lyckoönskning. Kul att kunna glädja alla vänner en vanlig tisdagskväll liksom. :)

Men det där frieriet var ju mest bara för att få det hela gjort. Det är skottår och jag såg min chans att hinna före Martin. För ni andra tjejer har väl inte missat att det är då vi "får" fria? Övriga år är det männens år. Nu är det ju också som så att vi för 7,5 år sen förlovade oss, hualigen vad fort tiden går! Att förlova sig innebär ju egentligen att man inom ett år ska vandra vägen till altaret men vi tyckte då att det räckte med varsin ring. För det har ju liksom aldrig varit nåt snack om saken att det för alltid skulle vara vi. Ibland vet man bara när det är rätt. :)

Sen kom vi ju på den hela idén med vilket år vi skulle gifta oss och nej det kommer inte bli i år. För det kommer ju krävas sin tid av planering. Men det var ju liksom redan bestämt att vi skulle gifta oss. Så jag behövde ju inte vara orolig över att få ett nej. Haha!

När jag sedan frågade hur han själv hade tänkt ställa frågan, då han i flera år pratat om att han hade en plan, så nu kände jag ju att jag ville veta. Hans svar var att han nog egentligen inte tänkt så mycket, men att han skulle ha fixat vigselringen och så skulle det ha vart klart. Som jag skrattade åt honom, han kan ju inte fixa en vigselring heller, den ska vi ju kolla på tillsammans. Han kände då att han nog hade behövt googlat om frierier. Haha! Underbara kille! Han förgyller verkligen mina dagar ska ni veta. Jag kan låta bitter ibland när jag skriver om honom, men det ligger bara på ytan. Innuti är han gjord av guld!

Ja, så nu kommer det bli en hel del prat om detta här med. Men riktigt allt kan jag ju inte berätta för er heller, då jag vet att en del av er som läser kommer vara med och förgylla vår dag. Det måste ju finnas en och en annan överraskning till er med! Men för er som har massor med idéer och tips, tveka inte att komma med dem!



Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-02-02 18:32:18

Tack för kommentaren i min blogg! Svettigt blir det verkligen! ;)

Och Grattis! Vad spännande att planera bröllop. Vi har också börjat spåna lite smått på det (fast det är en bra bit kvar innan det "kanske" är dags, hehe), så här lär jag hänga kvar och läsa! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela