kirsten

Sanna mina ord

Med näsan i böckerna

Publicerad 2012-02-28 18:46:53 i Livet med bebis,

Ja, det är väl så man kan säga att jag suttit under gårdagen i alla fall. Vårt internet slogs ut tidigt på morgonen då ett bygga grävt sönder en kabel och det var inte tillbaka förens vid fem. Så det plöjdes serier, busades med Thilde, promenerades och så pluggades det. Men det var rätt skönt faktiskt, att inte vara så bunden till datorn för det blir jag ju ändå under de kommande dagarna när deluppgift 2 ska in. V.I.L.L I.N.T.E men jag antar att jag måste ;) I och med att jag inte kunde använda datorn igår så kom jag ju inte heller åt uppgiften, bra där. Men å andra sidan har jag ju alla dessa förbannade uppgifter att lösa! Vill ni veta ytterliggare en dum sak med den här dumma kursen. Jo, man skulle ju skaffa en särskilt upplaga av boken och det gjorde jag. Men tror ni att läraren har den? Nej. Det gör att han inte kan berätta vilka uppgifter man ska lösa...bra där! Pucko!

Idag har det pluggats lite, men mest har jag busat och varit ute på en längre promenad. Så himla härligt väder! Trots att man vaknade upp till ett vinterland idag igen så var det ändå skönt att komma ut och efter en stund sken solen och det var hur varmt som helst. Ja, det kändes så i alla fall ;) Men runt en av sjöarna var det slaskigt och rätt halt på sina ställen. Mina stövlar läcker dessutom så det var ju mindre skoj att gå där, så jag valde att gå bort när jag hade möjlighet och körde backträning istället.

Tror ytterliggare en spärr har släppt hos Thilde. Hon har varit rätt feg av sig måste jag säga, tycker att det är otäckt när hon står upp och vet inte hur hon ska ta sig ner. Numera kan hon det och skriker inte så mycket, men idag tog hon några stapplande steg framåt när jag satt på golvet framför henne och höll henne i händerna. Så kul att se henne utvecklas! Hon har dessutom fått ett nytt skratt, det låter så kul! Något falskt, men ändå kan man inte låta bli att skratta själv!

Thilde på lillkussens 1-årskalas för några veckor sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela