kirsten

Sanna mina ord

Godmorgon!

Publicerad 2012-01-26 08:44:49 i Livet med bebis,

Inatt tyckte Thilde att det var dags att vakna vid 3, jag fattar inte vart hon får sina knasiga idéer ifrån men jobbigt är det. Flyttade över henne till oss och det brukar ju hjälpa men inte numera. Nu ställer hon sig i krypställning och står och gungar fram och tillbaka tills hon kommer till sängstommen och där fastnar hon ju så klart men slutar inte gunga för det. Ni kan ju tänka er att hon blir rätt sur då. Knasiga unge!

När man nu inte sovit ordentligt på flera nätter så gör man ju tillslut klantiga saker. Idag var inget undantag. Skulle precis till att börja ge Thilde gröten när jag tappar tallriken, naturligtvis hamnar den upp och ner och i mitt knä. Gröt är ju dessutom något kladdigt. Usch! Thilde hon tyckte dock att det var hur roligt som helst och satt bara och gapskrattade. Naturligtvis var byxorna helt nytvättade och vi tvättade igår. Haha!

Ska nog krypa ner med henne när det är dags för hennes förmiddagslur. Om inte annat bara för att få vila en liten stund, kan ju passa på att läsa lite i min bok. Senare ska vi iväg och hämta min skolbok som jag bokat på bibblan, lämna in kläderna vi inte ville ha från HM och sen till Öppnis för att laga mat. Rolig dag med andra ord :)

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-01-26 09:39:00

Ja det hade varit underbart med barnpassning tyvärr är det inget de erbjuder på det gymmet jag tränar på. Men om jag kan lyckas senare lägga mina träningar så sover ju barnen annars får pappan leka och natta dom. Nej tyvärr så blir det inget vasalopp det blir klassfest istället eftersom det inte är så ofta så får jag helt enkelt tänka om och anmäla mig nästa år istället.



Har thilde också börjat med knasiga nätter, alva har sovit oroligt nu i snart 3-4 dagar man blir ju helt död av trötthet så nu ska jag också passa på att ta en lur på förmiddagen :) Hoppas allt är bra med er! kramar

Postat av: Josefine - Mamma till Alva

Publicerad 2012-01-26 10:36:04

åh men dåså, då kan ju vi också börja med lite sånt :D Alva har såklart fått yohurt ibland men bara köpta i barnhyllan, haha ;) nu ska jag sluta vara så fjantig med kalcuim !



undrar vad de jobbiga nätterna beror på ? kan det vara tänderna ? kramar !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela