kirsten

Sanna mina ord

Helstekt kyckling

Publicerad 2012-01-18 13:22:47 i Mat & Bak,

I söndags åt vi den helstekta kycklingen. Så himla smarrigt är det! Inte särskilt svårt heller. Jag använder mig av en lergryta, men man kan ju lika gärna stoppa in kycklingen i en stekpåse eller så har man den helt enkelt bara i en form om man inte har nåt av det. :) Krydda med det man vill och så tjoff in i ugnen på 175C° och cirka 1,5 timme. Visst, det krävs en del planering men under tiden den står i ugnen hinner man ju med massa annat om man så vill.


Jag trycker i vitlöksklyftor och färsk timjan, gned in köttet med lite lime och så stoppade jag den med limen, morot och lite mer timjan. Lite smält smör med soya och tada!




Färdig, bara att stycka och göra en sås på skyn

Så gott! Servera med ris, sås, sallad och gelé

Mmmm!

Kommentarer

Postat av: SOCKERLOLLO

Publicerad 2012-01-18 15:59:32

mhm dregel va gott!



följas via bloglovin?

Postat av: Fraj

Publicerad 2012-01-18 21:42:50

det ser fruktansvärt gott ut!! Usch vad jag saknar en ugn!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela