kirsten

Sanna mina ord

Hem ljuva hem

Publicerad 2012-01-29 22:45:30 i Livet med bebis,

Har varit hemma under helgen, därav min frånvaro. Tiden räcker liksom inte till för några inlägg där borta. För då är det att umgås som står på schemat och en massa flängande fram och tillbaka till än den ena än den andra. Men det är trevligt, jag klagar inte på det. Men ibland vore det kul om nån kunde ta och pallra sig hit också. Många tycker dessutom att när vi är hemma och hälsar på att vi bara ska komma förbi dem, det funkar inte. När vi åker iväg så är det med späckat schema och det finns liksom ingen tid till spontana aktiviteter, det är synd jag vet men för dem som vill träffa oss så får de bjuda hem oss till dem. Nu efter att vi fått barn så är det mor- och farföräldrar och kusiner till höger och vänster som står på tur för att mysa med Thilde :)

I helgen bjöds det på god fredagmiddag hos Martins föräldrar där vi även huserade, Thilde skulle inte sova när vi kom fram och det slutade med att jag satt på övervåningen och Martin på nedervåningen med sina sovande föräldrar i varsin fåtölj ;) Under lördagen bjöds det på långfrukost, en tur med mamma på Hindersmässan där det shoppades urgott godis, korv, brända mandlar och nästan ett halvt kilo kanel. (Det går åt som smör här hemma till Thildes kompotter) På kvällen umgicks vi med mina föräldrar och åt youvetsi. Thilde skulle minsann inte sova här heller... Pappa och Martin massakerade en fjärrkontroll och när de var färdiga med det undrade jag varför de inte använde den till min gamla TV som visst visade sig fungera till stor-TV:n med. De kunde ju bara ha frågat mig från början kan man tycka ;) Idag var det lite sovmorgon och söndagmiddag och så åkte vi hem. Så kan en helg i Öret spenderas :)

Imorrn börjar en ny spännande vecka. Vi börjar den i vanlig ordning med lite jympa! :)

Kommentarer

Postat av: Josefine - Mamma till Alva

Publicerad 2012-01-30 14:45:54

hihi ja det är så gott, grädde är ju supergott det också såklart ;)



jag vet hur det känns det där med att flänga runt när man åker hem, det är roligt att så många vill träffas men man får alltid ångest över att någon hamnar i kläm :( kram !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela