kirsten

Sanna mina ord

Så mycket jag vill och så lite tid

Publicerad 2012-06-27 22:12:34 i Life as we know it,

Idag har det varit en sån där dag då man skulle vilja dela sig minst i tre lika stora delar. När oväntade saker dyker upp från ingenstans och nån annan vill att man gör det och en tredje frågar det. Så klart vill alla att man ska hjälpa dem först och ingen vill vänta. Får de vänta så tjatar man lite. Det funkar ju ofta så bra, eller hur...suck. Men jag tog mig genom dagen och allt lyckades. Ibland kan man trolla med knäna!

Igår var det en månad kvar tills vi får nycklarna till den nya lägenheten. Ska bli så härligt att flytta! Det har inte gått in helt och hållet att vi faktiskt har köpt en ny lya och att det är vi som ska bo där. Har inte heller börjat fundera allt för mycket på hur vi ska möblera och så. Jag lyckades få ett matsalsbord av min brors kompis i fredags så det ska hämtas och sen får vi väl försöka hitta några snygga stolar till, men det ser jag som ett mindre problem. Herrn i huset måste nog bara börja jobba igen så han får lite mer i plånboken ;) Tapet har vi bestämt till lillfrökens rum och den kommer bli så fin där. Ska visa er nån dag.

Igår var även en stor dag i lillans liv. Efter att i över en månads tid gått utan några som helst problem med stöd av gåvagnen, men ändå med bara en hand som stöd och en leksak i den andra handen så tog hon några darriga steg helt utan vagnen. Jag och Martin jublade så klart och klappade händerna av lycka. Thilde ramlade omkull, reste sig själv och stod där och log och klappade händerna åt sig själv. Sötungen! Idag har hon och hennes käre far tränat på att gå. Så nu blir det fler och fler steg och vad lycklig hon blir. Hon ser ut som ett ragglande fyllo, men vad gör väl det? Nånstans ska man ju börja, eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela