kirsten

Sanna mina ord

Härliga underbara helg!

Publicerad 2012-03-05 11:21:25 i Livet med bebis,

Så var ännu en härlig helg över! Trots att det gått i ett så känner jag mig konstigt nog utvilad, vilket är mycket märkligt med lång natt i lördags och hostande rumskompisar hela natten. Men jag tror att det är det fina vädret som gör det, man kan ju inte vara pådåligt humör när solen skiner som den gör eller hur?

Lördagen var helt underbar! Thildes farmor och farfar tog med henne ut på en riktig långpromenad efter lunchen, meningen var att vi skulle passa på att sova då men så blev det inte. Vilket så här i efterhand var rätt dumt, för den sömnen hade verkligen behövts! När de kom tillbaka från promenaden så fixade vi middag, svärfar var dessvärre inte så frisk, så han bestämde sig för att åka till hotellet och sova istället. Lika så bäst för honom, då han inte heller tål katterna. Hade hittat ett fantastiskt recept, kändes riktigt fräscht så det kommer serveras flera gånger här hemma kan jag lova! Vi fick Thilde att somna och sen bar det av till Globen. Kändes så skumt att inte ha med henne, att kunna röra sig fritt i tunnelbanan, att kunna sitta när man åkte, kunna gå i trappor, ja listan kan göras lång.

När vi kom dit ringlade sig kön lång! Tror aldrig jag sett en så lång kö innan, inte ens när det är Mello där! Vi slapp att stå i den då vi hade VIP-entré. Jag menar ska man göra nåt så ska man väl göra det ordentligt, right! Dock fick vi ändå stå där hur länge som helst innan de började släppa in. Kändes så där. Men när vi väl kom in så var det som bortblåst! Nåt jag dock undrar lite över är att det stod att det skulle vara trivsamt möblerat på vår plattform, kan verkligen ett par bord räknas som det? Trivsamt anser jag är att det går att sitta och chilla liksom. Att en av plattformarna rasade på fredagen kan jag faktiskt nästan förstå, visst de var förstärkta under lördagens spelning. Men när man såg hur mycket folk det var på den plattformen under lördagen så ja, jag kan tycka att det var lite för mycket folk på den faktiskt. Sen undrar jag lite över vad som händer med folk när de är ute, försvinner allt vett som de har i huvudet då? Eller är jag för gammal? På dessa plattformar var det åldersgräns på 20 år vilket jag tycke var bra när jag bokade, i lördags så gick det upp för mig att de flesta i alla fall var 10 år yngre än oss. Haha! Jag har liksom fastnat i 25-årsåldern, äldre blir jag inte ;) Det var många bra dj:s, men det kändes ändå lite segt att Avicii inte gick på förens vid tolv! Det passar inte direkt småbarnsföräldrar...Spelningen höll på till klockan 3, men vi drog vid halv 2. Det var grymt ändå!

Barnvaktandet hade gått bra det med, Thilde har ju fortfarande sin förbannade hosta så hon hade vaknat av den vid halv tio och hållt låda till halv tolv. Men det hade gått bra ändå. Hon är ju rätt lätt att ha att göra med ändå. :) Duktiga tjejen! Så det var inte sista gången vi hittar på nåt vill jag lova! Synd bara att ha familjen så långt bort. Gårdagen spenderades ute med långpromenad innan de skulle åka hem. Efter det kikade vi på Mellon och senare under kvällen gjorde vi klart det mesta av min arbetsuppgift. Så mycket lättare att göra den när man har nån att diskutera med. Blev några samtal till mamma och Martins bror med för att se om jag tänkte rätt. Så vi får se om läraren tycker att det är ok. Finns inte bara ETT rätt svar utan alla kan vara rätt bara man har en bra förklaring, vilket jag tycker gör det svårare...Jaja.

Kommentarer

Postat av: Emma Josefine

Publicerad 2012-03-06 13:07:09

åh så lustigt när du sa det, nu stoppade precis Alva en liten färgbit i munnen.. att jag inte sett det innan ? så dåligt att färgen lossnar :( för klossarna är ju så fina ! kraam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela