kirsten

Sanna mina ord

"Ledig" dag

Publicerad 2012-03-07 11:33:51 i Livet med bebis,

Martin jobbade natt natten till igår och jobbade därför hemma under dagen, härligt tyckte vi tjejer! Då han inte behövde jobba så mycket då han jobbat undan en del under natten medan han väntade på att saker skulle funka kändes det ännu bättre! Så därför packade vi ihop oss hela familjen och begav oss till Öppna förskolan. Hur mysigt var inte det då? Martin tyckte att det var superkul och Thilde levde rövare bokstavligt talat, hon hittade ett piratskepp och en massa piratgubbar, det och en rosa boll drog hon runt med. Haha! Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Hur som var det skoj att gå dit tillsammans för en gångs skull. Tog en liten omväg hem förbi centrum, för att handla lite som saknades här hemma och så fick Thilde en längre stund att sova på med.

Hemma passade Thilde och jag på att busa lite till och Martin jobbade lite till, han skulle jobba natt igen och ville ha lite koll. Soft att kunna jobba hemifrån, inte behöva ta sig nånstans mitt i natten utan bara sitta hemma iklädd mjukisbrallor och en t-shirt. Inte helt fel. När Thilde somnat gjorde jag klart mitt arbete och kunde skicka in det dagen innan inlämning. Härligt värre! Så om allt går bra nu så har jag endast tentan kvar och det är mitt mission för idag, jag ska ringa och boka tid för den. Har försökt i några dagar här nu, skickade ett mejl till dem i fredags då det var det de sa att jag skulle göra. Men idag är det onsdag och jag har fortfarande inte fått nåt svar, så nu ringer jag igen. Fredag är nämligen sista dagen för att boka in det och så mycket i sista minuten behöver jag kanske inte vara. ;)

Sen ska vi nog bege oss ut i solen! Så härligt!

Kommentarer

Postat av: Emma Josefine

Publicerad 2012-03-07 14:17:05

åh det var ju himla smart, kanske jag också ska göra ? :) hoppas att ni har det härligt i solen, här försvann den och istället dök det upp feber på min lilla tjej :( kram !!

Postat av: Maria

Publicerad 2012-03-07 17:55:03

Härligt att kunna gå till Öppna förskolan tillsammans! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela