kirsten

Sanna mina ord

Uppe med tuppen

Publicerad 2012-03-22 09:31:47 i Livet med bebis,

Solen går upp åt det håll vi har vårt sovrum. För ett år sedan vaknade jag innan 5 varje morgon, Thilde kickade loss och jag kunde inte sova. Istället låg jag och kollade på hur ljuset förflyttades i lägenheten. För ljust kan jag lova att det blev. Men sen kunde man ju alltid vila en stund lite senare på dagen, ja jag var ju hemma vid den här tiden då. Numera är det inte jag som vaknar så tidigt, ja inte Thilde heller, hon vaknar runt 6-tiden ungefär. Men vad ska hon tro när solen skiner och det ser ut som världens sommardag där utanför? Det är den känslan man får i alla fall.

Just idag var det ju bra att gå upp så tidigt. Jag måste ju plugga. Nu har jag inte pluggat nåt ännu då jag väntat på att Thilde ska ta sin förmiddagsnap. Den har hon precis tagit, så nu ska det pluggas. Sen är det dags för kalas, 1-års kalas! :) Sen tillbaka hem och fortsätta plugga...skoj liv! Dock tror jag att vi fick tentan i vår hand igår. Inte säker, men kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela