kirsten

Sanna mina ord

Sista dagen som f-ledig

Publicerad 2012-05-31 22:20:46 i Life as we know it,

Så var dagen här. Sista dagen som föräldraledig efter 15 månader hemma. Känns galet konstigt måste jag säga. Ska inte jag få busa med mitt lilla monster dagarna i ända? Men samtidigt ska det bli skönt. Jag ska få gå tillbaka till vardagen och några timmar om dagen få vara mig själv och inte bara mamma. Få prata om allt mellan himmel och jord och i lugn och ro få sköta mina arbetssysslor utan att behöva vakta en unge samtidigt. Nog för att jag älskat det och jag kommer sakna hennes små hyss. På måndag när jag går av tunnelbanan kommer jag ju tro att jag har glömt nåt med tanke på att jag bara kommer att ha mig själv att se efter. Jag kommer tro att nån snott mitt barn, haha!

Dagen har spenderats först på Öppna förskolan. Trevligt som vanligt och Thilde var i sitt esse. Att sno saker från de andra barnen är liksom hennes grej. Efter det begav vi oss till mitt jobb för att hälsa på en sväng. Thilde vaknade direkt och sen var det high life och jag tror inte att hon missade ett endaste litet hörn att riva. Stackars kollegor! Jag tror att jag är efterlängtad då de visade mig högarna jag ska få ta hand om med start på måndag. My my! Men det är ett riktigt bra sätt att komma in i allt igen att bara sitta och mata.

Vi fortsatte sedan en repa över stan och fick med oss en påse jordgubbar hem, det är ett måste i vår kyl numera då det är Thildes absoluta favorit! Meningen var att vi skulle vänta på Martin och åka tillsammans hem. Men jag var inte klädd för den kyla som valde att komma. Plus att Thilde som bara sovit en timme under dagen lackade ur. Så vi åkte utan honom. Men på bussen charmade hon två tanter och när vi gått av bussen lyckades hon haffa en till. Tänk vad små barn kan lyckas med.

Imorrn "skolkar" jag från jobbet och ska roa mig med min familj som kommer hit över helgen. Både från min och Martins sida. Min bror är färdig med sitt pluggande och har vernissage och Martins bror springer maran på lördag. Så en riktig familjehelg står inför dörren. Kommer bli en bra sådan, bara att hoppas att vädret skärper till sig!

Så här busig har min donna varit idag. Oredan framför henne har hon helt och hållet ställt till med själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela