kirsten

Sanna mina ord

Typiskt

Publicerad 2012-05-30 22:27:27 i Life as we know it,

Idag jobbade Martin hemifrån. Meningen var att han skulle gå upp tidigt och därmed sluta tidigt. Thilde tyckte annorlunda då hon vaknade tidigt, kom över till oss och sen somnade om. Ni kan ju tänka er vad vi gjorde då. Vi vaknade vid 8. Så mycket för den tidiga morgonen för Martin. Haha! Ni behöver inte vara oroliga, Martin har jobbat in sin tid och han kommer även att arbeta inatt. Så han kommer att ha jobbat mer än de normala 8 timmarna på en dag. Han har dock endast en dag kvar att arbeta så så synd är det inte om honom.

Thilde och jag knatade iväg till Öppna förskolan där det var sommarfest idag. De bjöd på jordgubbar och glass och hade pyntat så fint med ballonger. Kommer kännas tråkigt att missa detta om dagarna när jag sitter instängd på ett kontor. Efter hennes sovstund var det meningen att vi skulle ha åkt till min brors skola och fotat Thilde. Men så blev det inte. Han ska ha vernissage på fredag och idag hängde de tavlor för glatta livet och det drog ut på tiden. Så nu ska vi försöka hinna med det nån annan dag innan han slutar. Så typiskt bara! Så vi roade oss med att åka och storhandla istället. Så kan jag åka till parken och träna Zumba imorrn istället. :)

Imorrn kör vi en repris av idag, börjar med ÖF men sen beger vi oss till mitt jobb och hälsar på och kollar in läget inför starten på måndag igen. Måste säga att jag börjar bli lite smått nervös. Nytt system, men gammalt för mig, fast det blir ju nytt ändå...4 år sen jag jobbade i det sist. Tur att jag har kvar mina härliga kollegor dock! :)

Gammal, men härlig bild från arkivet

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela