kirsten

Sanna mina ord

Det där med ålder

Publicerad 2012-10-08 19:59:00 i Life as we know it,

 
Igår mina vänner var det ett halvår, 6 månader, 182 dagar eller 14515200 sekunder kvar tills jag fyller 30. Den där siffran som man ansett vara en så gammal siffra. Den dagen man går om den siffran, ja då är man gammal. Men vet ni? Jag känner ingen sorg över att fylla 30. Jag har hunnit så mycket redan som många inte hinner med alls under en hel livstid, så nej jag har ingen ångest över att fylla 30. Jag brukar inte heller tycka om att fylla år, brukar mest känna att det är en massa press på att man ska gilla presenterna man får och så. Att fixa med fest, mat och godsaker har jag inga problem med och det även fast man hamnar väldigt mycket i fokus då. Men då är det annorlunda, precis som när jag ger bort saker till andra födelsedagsbarn. Jag tycker helt enkelt om att få andra att må bra.

Men nu, när jag "snart" fyller så tycker jag att det ska bli kul. Vet inte om det beror på att jag inte kommer att ha värsta festen eller för att jag just känner att jag inte behöver ha ångest inför att bli just 30? Visst kommer ni som vill fira mig få göra det, jag lovar det kommer att bli en liten fest och några månader senare en betydligt större utan födelsedagstema.

För en dryg vecka sedan fick jag min julklapp från förra året, den kommande helgen ska jag testa den hade jag tänkt och bjuda mina helggäster på ett smakprov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela