kirsten

Sanna mina ord

Du underbara...

Publicerad 2012-09-09 22:13:00 i Life as we know it,

...men ack så korta helg! Hur kan det komma sig att veckorna typ sniglar sig fram, fast man inte tycker det under veckorna dock, och så kommer helgen och lika fort som den kom så var den visst över. På mitt gamla jobb arbetade en väldigt klok dam som myntade uttrycket "det finns bara måndagar och fredagar". För visst är det så, att först är det måndag och innan man vet ordet av det så är det fredag och så håller det på.

Fredagen, ja vad hände med den? Jag jobbade, eller slet kanske man kan kalla det och så var arbetsdagen slut. Martin kom och hämtade mig med bilen och vi åkte till Östermalm och parkerade bilen på en så himla bra plats.Vi var så nöjda. När vi väl var på väg ur bilen kom jag på att jag glömt min plånbok på jobbet, så det var bara att packa in sig i bilen igen och åka tillbaka. Suck. Men vi lyckades hitta en bra plats igen och så knatade vi iväg till Grönan för att lyssna på Kapten röd. Himla bra kväll!

Lördagen, ja då var det ju meningen att vi skulle ha styrt kosan till Öret och firat en blivande 5-åring. Men då mellan och liten (ja, om vi ser i ålder) blev sjuka så fick vi snällt stanna hemma. Mamman som var den enda som var pigg fick sig en stund för sig själv i centrum och som det handlades! Thilde fick nya pjuck, fast det hände ju innan centrum förstås. Hon fick även en liten docka i form av Alfons. Mami fick sig ett nytt nagellack och hör och häpna, ett par skor eller man kanske kallar dem stövletter? Snygga var de i alla fall!

Söndagen, ytterliggare en shopping dag. Vi drog till Ikea och var där precis när de öppnade. Herre min je, vad saker ändras när man får barn! Där shoppades det loss, en himla massa bra grejer! Vi brunchade även där, vilken grej! Men det var kanske inte direkt värt sin slant, men mätta blev vi. Efter det besöket hamnade vi på Babyproffsen och där var servicen segare än segast idag. Men ut kom vi med en ny vagn! Vi har spanat så länge på den här vagnen nu, så det var verkligen dags må jag säga. Färgen hade vi redan valt, bara det att det blev inte den. För nej, det hade kommit nya i och med att det är 2013 års modeller som kommit in. Himla fin är den i alla fall och så skön att köra! Hoppas på en solig höst nu! Väl hemma fick lillan sova en stund, medan hennes päron plockade rent i hennes rum. Ja, för där stod ju alla kartonger tidigare. Vi som trott att det var massor kvar, blev positivt överraskade när vi upptäckte att det var mest böcker kvar i dem som stod där inne! Hur mycket böcker har jag egentligen? Så nästa helg kommer det att tapetseras där inne. Äntligen!

Ja, det var vår helg det! Hur har ni haft det?

Ok, dålig bild. Men det är en Emmaljunga Scooter S, färgen heter Denim Black och ja man kan säga att den är lite jeansfärgad. Himla fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela