kirsten

Sanna mina ord

♥♥♥♥♥ 10 år ♥♥♥♥♥

Publicerad 2013-02-01 23:15:46 i Life as we know it,

För 10 år sedan var jag rätt knäckt, utan vidare förklaring hade jag blivit dumpad och jag satt hemma hos en av mina kompisar och beklagade mig vilken jäkla idiot den där killen var. De höll ju så klart med mig, men tyckte att vi ändå skulle se till att ha en kul kväll. För det var ju trots allt fredag och en ledig sådan, så det var ju liksom aldrig någo tvekan. Klart vi skulle ut. Men ni vet hur det kan bli, man är arg, förbannad och väldigt törstig. Hehe! Att jag ens kom in på krogen den kvällen är för mig idag fortfarande ett under. Men in kom jag.
 
Martin som är min gamle kompis äldste vän var med denna kväll, hans tanke var att vara med under förfesten, men sen bege sig vidare ut i vimlet med andra vänner. Av nån anledning valde han dock att följa med oss istället. Och av nån annan än mer mystisk anledning blev han ansvarig att ha koll på mig av sin vän. Undrar vilka baktankar han hade ;) Så där var vi då, snälle Martin och fulla Christine. Martin hade stränga order om att absolut inte ge mig mer att dricka då jag redan druckit nog, men han beställde in en drink till sig och sen satt vi med några gamla klasskompisar till honom. Kan säga att han fick hjälp med den där drinken...men sccccchhh säg inget till nån!
 
Efter ett tag tyckte jag att det var dags att ta lite luft, då jag tyckte att det snurrade lite väl mycket. Min följeslagare hängde så klart med. När vi stod där ute och pratade så kom det plötsligt en vakt och spatserade runt i trädgården, antagligen på jakt efter nån att få slänga ut. Och där mina vänner hade vi den första kyssen. Vem som tog det första steget, kommer vi aldrig få veta, för båda "skyller" på varandra ♥
 
Sen dess har det alltid varit vi. Vilket på ett sätt är konstigt då vi verkligen hade oddsen emot oss. Martin gjorde under den här tiden lumpen och dagen efter denna händelserika afton åkte han iväg på en två veckors isolering i skogen och veckan innan hade hans telefon blivit stulen. Så det där med tät kontakt och dejtande fanns inte för oss. Eller så var det kanske det som gjorde att det verkligen blev vi?
 
Där har ni historien om hur det gick till när vi blev tillsammans. För lärde känna varandra det gjorde vi för 13 år sedan. Eller det är ju en sanning med modifikation, men det var där vår resa började kan man säga. För er som känner Martin vet ju att det kan ta lite tid ibland ;)
 
Här är vi i december 2004, Vinterfesten i Grythyttan. En mycket minnesvärd kväll, för några av oss i alla fall!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: cia

Publicerad 2013-02-02 07:31:18

Härlig läsning <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela