kirsten

Sanna mina ord

Het biffstroganoff

Publicerad 2013-02-06 22:06:00 i Mat & Bak,

Detta behövs till 4 personer:
500 g strimlad biff (av nöt)
100 g finhackad gul lök
100 g champinjoner i skivor
2 msk margarin
2 msk tomatpuré
2 msk senap
1,5 vetemjöl
2 dl vatten
½ buljongtärning
½ tsk sambal oelek
1 dl gräddfil
salt och peppar
2,5 dl jasminris
200 g grönsaksblandning (ärter, majs och paprika)
 
Gör så här:
Stek biff, lök och svamp i margarin i en teflonpanna. Salta och peppra. (Jag kör allt i stekgrytan från början) Stek lite i taget och lägg sedan över det stekta i en gryta. Tillsätt tomatpuré, senap och vetemjöl. Rör om så att allt blandar sig. Vispa ur stekpannan med vatten och buljongtärning. Tillsätt buljongen till köttet. Rör om och låt koka i cirka 5 minuter, Smaka av med sambal oelek och eventuellt mer salt och peppar. Rör till sist i gräddfilen. Servera med kokt ris och grönsaksblandningen som fått koka med de sista 5 minutrarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela