kirsten

Sanna mina ord

Den kavata lilla tjejen

Publicerad 2013-01-06 21:10:32 i Life as we know it,

Vilken lycka det var hos vår lilla prinsessa igår! Vi har varit på just det där leklandet en gång tidigare och jag tror banne mig att hon kände igen sig redan där utanför. För den besvikelsen hos henne när vi tvingades sätta oss i bilen igen då de inte hade öppnat trots att klockan var över öppning när vi kom fram inte kan ha berott på mer än just det. Där inne började hon leka med alla skåpluckor och hade kanske nöjt sig med det om inte vi hade visat henne att det fanns ännu mer. Den stora skillnaden mot förra gången var att hon nu skulle göra allt själv. Hon klättrade och rutschade, klättrade och rutschade, sprang och var en här och en där. Efter en stund begav vi oss vidare i leklandet, bort från småttingarnas hörna, för att hoppa studsmatta. Det uppskattades så där, hon kunde liksom inte ha den kontroll hon vill ha där. Men att sedan få springa runt och skjuta bollar på pappa bland de större barnen, det var succé! Eller att få klättra upp till den stora rutschkanan och åka ner med oss, ja det var ren glädje! Hon hade inte ens tid att äta när det var dags för lunch, utan ville bara leka mer och mer :) Det var riktigt kul att se henne där. Att se hur stor hon blivit sen sist och att hon klarar av så himla mycket på egen hand. Nästa gång kanske man ska testa på att vara en lattemamma och ta en fika medan hon leker runt, i småttinghörnan då förstås! För hon hade ju ändå inte tid med oss. Stora tjejen!
 
Dagen avslutades i Solna C, där pappan skulle ha nya byxor då han spräckte sina i leklandet ;) Haha! Vi kom hem med lite mer än så. Hehe! Thilde shoppade loss på HM, hon valde allt helt själv. Jag hittade en pyjamas som jag höll fram till henne som jag tyckte var galet snygg, då tog hon tag i en annan och sa den här! Jaha, det var bara att ta den istället. Hon sprang iväg till ett par byxor och bara här! Titta kaaaaaaaatt! Ja, fina kattbyxor var det allt. ÅÅÅÅÅHHH! Bapp! Titta där! Mamma! Så de fick följa med de också. Vi gick även förbi Ecco, där jag varit jag vet inet hur många gånger den senaste veckan...och nu fick de följa med hem. De fina stövlarna. Åh! Ett helt nytt par. Behöver jag säga mer...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela