kirsten

Sanna mina ord

Du underbara helg, du mindre underbara avslut av helg!

Publicerad 2013-01-27 22:20:52 i Life as we know it,

I fredags drog vi till Öret, årets tradition med Hindersmässa stod på agendan. En rätt mysig sådan om ni frågar mig. Den där bitande kylan vi haft under några dagar var som bortblåst, men säg den Hindersmässa som inte varit kall för det? Thilde körde sovmarathon och vi kunde kika i lugn och ro. Jag passade även på att fixa håret, då jag inte lyckats hitta en tillräckligt bra frisör här i Sthlm så får jag ju helt enkelt åka hemåt då och då för att ta tag i barret. Så trots ledig helg för henne så åkte hon in för min skull. Bra frisör va?!
 
Lördagskvällen spenderades med våra toastmasters. Himla bra par det där! En himla trevlig kväll och supergod mat bjöds vi på. Kvällar som dessa undrar jag vad vi gör i Sthlm egentligen? Jag tror vi har en bra planering inför den kommande dagen, men nu några uppgifter att lösa inför nästa sittning :)
 
Idag var det meningen att vi tillsammans med Martins föräldrar, hans bror och dennes kids skulle ha spenderat förmiddagen uppe i Kilsbergen med skid- och pulkaåkning. Det blev inte så. De kom förvisso iväg, men inte vi. Thildes hosta förvärrades snabbt med feber och sen var hon helt däckad. Så det var bara att planera om och bege oss hemåt. Avboka bebismyset med kompisens nytillskott i familjen fick vi också göra. Typiskt. Väl hemma fick vi sanera Thilde från topp till tå då en hostattack blev lite för mycket. Efter det bäddade vi ner oss i soffan hela familjen och sov. Ett tecken på att den lilla damen inte är helt kry. Vi som hoppats på att klara hela januari utan en endasta VAB-dag. Tji fick vi. Antar att det bara är att vänja sig vid lönebesked utan hela månadslöner...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela