kirsten

Sanna mina ord

Uppfräschning

Publicerad 2013-01-29 22:33:19 i Life as we know it,

När jag blev gravid för 2,5 år sedan så kände jag direkt att lightprodukter skulle slopas, vilket de ju bör redan från början om man inte har behov av dem på grund av sjukdom eller liknande. Så gjorde jag. Bättre att unna sig en läsk då och då istället för att sippa på en jämt. Var finns glädjen av att unna sig nåt då? Jag valde också att försöka bli så hälsosam som möjligt, vad gäller andra produkter med, som vid färgning av hår. Bort med konstiga tillsatser och mera "bra" produkter både för oss och för miljön. Men som med så mycket annat så pallade jag inte att färga håret tillsist.
 
Nånstans hade jag kommit på att jag faktiskt efter alla dessa år faktiskt trivdes med MIN färg. Så när jag färgade håret i helgen så hade jag inte gjort det sen augusti 2010. Inte illa. Så jag vågar påstå att det var min naturliga hårfärg som skådats de senaste åren :) Och ja, jag har gillat det. Tills nu. Så när jag bokade tiden för klippning så bestämde jag mig även för att färga det. När hon ändå åkte in på sin lediga helg så kan man ju liksom göra det mer värt det för henne också. Eller hur?
 
Hur som helst, när hon sålde in färgen till mig, så blev det inte helt otippat den mest skonsamma färgen både för mig och för miljön. :) Att den var galet snygg var liksom bara en bonus! Det enda konstiga var att inte klippa luggen, som jag gjort de senaste hm, 8 åren. Men ska det sparas för att funka extra fint till bröllopshåret, ja då sparar vi. Hon vara bossen!
 
Ok, nej jag ser kanske inte så glad ut, men det gör jag nästan aldrig på bild. Jag älskar dock att hon alltid tar sig tid till att locka mitt hår! Sa jag att jag har den bästa frisören? Och att jag gladeligen åker 20 mil T/R för att få bli klippt av just henne?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela