kirsten

Sanna mina ord

Kyckling Paneng Curry

Publicerad 2013-11-17 12:30:26 i Mat & Bak,

Detta behövs:
4 portioner ris
1 gul paprika
1 gul lök
600 g strimlad kyckling
1 tsk olja
400 ml Paneng curry
Salt

Gör så här:
Koka riset. Skär paprikan i bitar och skala och klyfta löken. Fräs kyckling i oljan och tillsätt lök och paprika och låt det bli mjukt. Rör ner curryn och låt det koka upp. Salta. Servera med ris och sallad.


En himla god gryta som det går att tillsätta andra massa goda ingredienser i. Jag tillsatte champinjoner. Men skulle gärna ha haft i vattenkastanjer och bambuskott också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela